Followers

Saturday, February 26, 2011

Asal usul keturunan Wan ?

Ramai orang tertanya tanya nama sebenar aku . Sedangkan orang yang ter-rapat dengan aku pun masih menyebut nama aku dengan salah . Orang ramai maybe kenal aku dengan nama Amely . Amely ? Lol nama nk glam je kn ? Pfftt . Act tk , nama amely tu sebenarnya kawan kawan aku yang kasi since they all tau aku minat gila dengan cartoon Emili tu :) So terlekat lah Amely :)

Nama aku sebenar ; WAN AMALINA FATHIAH .
So to someone yang asyik salah sebut nama aku , afta this takdela salah kn ? Tu pun if dia baca blog aku ni :) Hee*

Semalam , masa time kenduri dekat rumah cousin aku , saudara from Perak pun sampai :) We all duduk satu meja besar then bercakap pasal salasilah keluarga . Sambil menggodek kamera , aku dengar apa semua .

It act something like imprtnt fr me , untk tahu ketrunan sendiri sbb mcm soon , bila dh ada new generation tkkn tknk berkongsi dh kn ? Tkkn nk lenyapkn je cerita mcmni ?

So act keturnan aku , Wan sebenarnya ada 2 jenis ;

i ; Keturunan yg diberi gelaran atau pangkat raja-raja zaman dlu atau dikira keturunan bangsawan

ii ; Keturunan Wan yang asli , maknanya bermula dengan nama Wan berasal atau berpunca dari keturunan Syed Husin , cucu Rasulullah


Act byk lg cerita pasal family aku . Asal usul dia tapi yg byk aku dgr keturunan aku asalnya dr Syed and bila jatuh pada keturunan ke berapa keluarga bertukar kepada Wan . Pasal tu aku tak ambk port sangat sebab muka dah kena baling kek -.-

Next time , more story about family and blablabla . InsyaAllah www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...